Newsletter Tydzień w SEP

nr 266 / 12 - 18.10.2020

Newsletter Stowarzyszenia Elektryków Polskich

Studenckie Koło SEP przy Politechnice Gdańskiej w finale konkursu International Management Cup 2020

Na przełomie czerwca i lipca drużyny z Polski oraz innych krajów brały udział w eliminacjach do konkursu International Management Cup 2020 organizowanym przez organizację EUREL. Jest to konkurs polegający na zarządzaniu firmą i podejmowaniu kluczowych dla niej decyzji. Przez kilka tygodni uczestnicy analizują rynek i na podstawie wyciągniętych wniosków decydują jak należy się dalej zachować. Podejmowane decyzje dotyczą ceny produkowanych urządzeń, wydatków na marketing, rozwoju produktu pod względem technologicznym i ekologicznym, a także produkcji, zatrudnianych pracowników itp. Drużyny, które w swojej grupie zajęły pierwsze miejsce zostały zakwalifikowane do finału. W tym roku odbył się on w Berlinie w dniach 23.09 - 26.09.2020.

W finałach brali udział przedstawiciele z 5 krajów: Niemiec, Austrii, Słowenii, Szwecji oraz Polski.  Z uwagi na dużą ilość chętnych, w Polsce powstały 2 grupy i w finale reprezentowały ją 2 drużyny. Czyli łącznie do finału zakwalifikowało się 6 drużyn.

W pierwszym etapie konkursu SK SEP PG reprezentowały 3 drużyny (2 na pierwszym markecie i 1 na drugim). Po pięciotygodniowej rywalizacji do finału zakwalifikowała się jedna - C2 w składzie: Marcin Dobrzyński, Maksymilian Malinowski, Anna Perżyło i Patryk Zawadzki. Poniżej zamieszczono porównanie wskaźnika share price (cena akcji) dla ostatniego etapu eliminacji do finału.

Wskaźnik share price dla Marketu 1 w ostatnim etapie eliminacji.

I dzień 22.09.2020 r.

Przygodę w Berlinie drużyna rozpoczęła dzień przed rozpoczęciem finału konkursu w celu zebrania sił przed rozpoczęciem ostatecznej rozgrywki. Do Berlina pojechaliśmy pociągiem z Gdyni o godzinie 8:55 i na dworcu Hauptbahnhof w Berlinie byliśmy o 15:16. Po zakwaterowaniu się w hotelu, poszliśmy zobaczyć stolicę Niemiec - Berlin. Zrobiliśmy szybki spacer uliczkami miasta w poszukiwaniu Bramy Brandenburskiej i Gmachu Parlamentu Rzeszy. Po drodze lekcja historii przy fragmentach Muru Berlińskiego i Pomnika Pomordowanych Żydów Europy. Poniżej krótka fotorelacja.

II dzień 23.09.2020 r.

Po wykwaterowaniu się z hostelu drużyna wyruszyła do siedziby Niemieckiego Stowarzyszenia Elektrotechnicznego VDE, by rozpocząć rywalizację. Pojechaliśmy metrem. Na miejscu po oficjalnym rozpoczęciu konkursu i lunchu przystąpiliśmy do pierwszej rundy. Na podjęcie decyzji mieliśmy prawie 2 godziny.  Po zakończeniu pierwszego etapu, pojechaliśmy do hotelu, aby tam po szybkim zakwaterowaniu wyruszyć na wycieczkę wzdłuż wschodniej części dawnego Muru Berlińskiego i podziwiać artystów East Side Gallery. Organizatorzy zapewnili nam przewodnika, który przybliżył nam historię wybranych dzieł. Po spacerze przeszliśmy do restauracji na obiad i tradycyjne niemieckie piwo. Poniżej krótka fotorelacja.

III dzień 24.09.2020 r.

Drugi dzień zakładał aż 3 rundy konkursowe. Dwa etapy odbyły się przed obiadem i jeden po. Dzień zakończyliśmy uroczystą kolacją, dzięki której możliwa była integracja finalistów z różnych państw.

IV dzień 25.09.2020 r.

Po śniadaniu, w budynku VDE rozpoczęliśmy ostatnią rundę finałowej rozgrywki. Drużyna z SK SEP PG zajęła 5 miejsce. Pierwsze trzy miejsca zajęły kolejno drużyny z Austrii, Szwecji i Niemiec. Zakończeniem konkursu był oficjalny obiad, na którym rozdano finalistom dyplomy.

Po obiedzie razem z innymi uczestnikami wyruszyliśmy na podbój Berlina. Oprócz zabytków oglądanych przez nas pierwszego dnia, podziwialiśmy z zewnątrz Wyspę Muzeów i Katedrę Berlińską. Przeszliśmy  obok górującej nad miastem wieży telewizyjnej do Aleksanderplatz. Następnie odwiedziliśmy jeszcze słynny Checkpoint Charlie i wycieczkę zakończyliśmy sesją zdjęciową przy Bramie Brandenburskiej. Kolację zjedliśmy w popularnym tu fastfoodzie Burgermeister. Poniżej krótka fotorelacja.

V dzień 26.09.2020 r.

Po śniadaniu i spakowaniu walizek, opuściliśmy hotel i pojechaliśmy na dworzec ZOB, by tam flixbusem wrócić do Gdańska.

oprac. Sprawozdanie opracowali: Anna Perżyło, Maksymilian Malinowski
Autorzy zdjęć: przedstawiciele EUREL,
Anna Perżyło, Maksymilian Malinowski, Patryk Zawadzki

Newsletter

Zapisz się za darmo i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

z subskrybcji możesz zrezygnować w dowolnej chwili