Newsletter Tydzień w SEP

nr 195 / 7 - 13.01.2019

Newsletter Stowarzyszenia Elektryków Polskich

Wyprawy naukowe krakowskich studentów

W dniach 14-15.12.2018 roku odbył się wyjazd naukowy z kołem naukowym odnawialnych źródeł energii ,,Grzała'' do elektrociepłowni ,,Geotermii Podhalańskiej'' i term ,,Gorący Potok''. W wyjeździe uczestniczyło kilku członków Koła SEP nr 19 przy Akademii Górniczo - Hutniczej i kilkunastu członków KN ,,Grzała'' tejże uczelni.

14.12. o godz. 8:25 spotkaliśmy się na dworcu autobusowym MDA w Krakowie. Stamtąd udaliśmy się autobusem do Białego Dunajca, gdzie zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Kornelia”. Zaraz po zakwaterowaniu wyruszyliśmy na dworzec kolejowy, z którego pociągiem pojechaliśmy do Zakopanego. Po krótkim zwiedzaniu miasta udaliśmy się do elektrociepłowni ,,Geotermii Podhalańskiej'', która znajduje się w Białym Dunajcu. W elektrociepłowni posłuchaliśmy wykładu na temat zasad funkcjonowania obiektu, nowoczesnych technologii zastosowanych w zakładzie oraz zwiedziliśmy zakład. Wieczorem udaliśmy się jeszcze raz do Zakopanego na obiadokolację. Po powrocie do pensjonatu odbyła się sympatyczna integracja członków zaprzyjaźnionych kół. Drugiego dnia pobytu po porannej zbiórce udaliśmy się do term ,,Gorący Potok'', gdzie odbył się wykład menedżera obiektu, dotyczący zasad funkcjonowania oraz praw rządzących utrzymaniem takiego przedsięwzięcia. Po wykładzie zażyliśmy 2,5 godzinnej kąpieli w gorący wodach ogrzewanych ze źródeł geotermalnych. Wyjazd był bardzo pozytywnym przeżyciem dla członków naszego Koła i na pewno wzmocni współpracę pomiędzy członkami studenckich kół AGH.

17.12.2018 roku obył się wyjazd do zakładu produkcyjnego firmy ,,TM Technologie Sp. z o.o.'' w Morawicy. W wyjeździe uczestniczyło 5 członków Koła SEP nr 19 przy AGH. Celem wyjazdu było zapoznanie się z procesem produkcyjnym oświetlenia awaryjnego, które wytwarzane jest w zakładzie całkowicie od podstaw. W ramach zwiedzania zaprezentowane zostały linie produkcyjne, przeznaczone do produkcji układów elektronicznych, obudów oświetleniowych i montażu produktu finalnego. Zwiedzaniu przewodniczył kierownik produkcji, który w bardzo profesjonalny sposób przedstawił zasadzę działania poszczególnych linii produkcyjnych oraz odpowiedział wyczerpująco na wszystkie pytania. W niedalekiej przyszłości planujemy zwiedzanie zakładu przez kolejne grupy, które ze względu na przepisy BHP zakładu mogą wynosić maksimum 5 osób.

oprac. Sebastian Owarzany
Zdjęcia: Studenckie Koło SEP nr 19 przy AGH

Newsletter

Zapisz się za darmo i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

z subskrybcji możesz zrezygnować w dowolnej chwili