POSIEDZENIE ZARZĄDU GŁÓWNEGO SEP
W dniu 10 stycznia 2024 r w Warszawie odbyło się 13. posiedzenie ZG, w którym wzięli udział prawie wszyscy członkowie zarządu, w tym trzy osoby w trybie zdalnym oraz zaproszeni goście.
Zebrani przyjęli protokoły z posiedzeń: ZG SEP nr 11 z dnia 22.11.2023 r., nr 12 z dnia 11.12.2023 r. oraz PZG nr 8 z dnia 29.11.2023 r., a sekretarz ZG SEP – kol. Aleksandra Konklewska przedstawiła stan realizacji podjętych uchwał i decyzji.
Wiceprezes, skarbnik SEP – kol. Miłosława Kujszczyk-Bożentowicz przedstawiła informację nt. wykonania budżetu centralnego SEP za 11 miesięcy 2023 r. Do tej pory 9 oddziałów nie przystąpiło do szkoleń przeprowadzonych przez firmę Arkuda Sp. z o.o., a także nie wszystkie oddziały przesyłają terminowo dane, co sprawia trudności w przygotowaniu rzetelnych informacji o sytuacji finansowej Stowarzyszenia.
Po dyskusji Zarząd podjął uchwałę w sprawie zasad i terminów finansowania działalności SEP w 2024 roku. Zgodnie z uchwałą ZG z 11.12.2023 r. nie uległa zmianie wysokość składki członkowskiej, ani wysokość odpisu z działalności gospodarczej. Nowością jest określenie podstawy podlegającej odpisowi (bez przychodów nie będących działalnością gospodarczą, czyli bez wpłat członków na działalność integracyjną) oraz możliwość przeznaczania środków, z których oddziały mogą tworzyć Fundusz Pomocy Koleżeńskiej. Sekretarz generalny - kol. Andrzej Werkowski przedstawił informację dotyczącą działań przygotowawczych do IV Kongresu Elektryki Polskiej, który odbędzie się w dniach 6-7 czerwca br. w Poznaniu. Przygotowano ulotkę promocyjną, ale wkrótce zostanie uruchomiona strona www z podstawowymi informacjami.
Następnie kol. Piotr Szymczak – przewodniczący Centralnej Komisji Historycznej przedstawił program działalności Stowarzyszenia Elektryków Polskich w zakresie archiwistyki, bibliotekarstwa i ikonografii. Przypomniał, że 6 lat temu powołano Centralne Archiwum SEP i reaktywowano Centralną Bibliotekę SEP oraz utworzono Agencję Fotograficzną SEP. Dalej podkreślił konieczność przekazywania materiałów źródłowych do Centralnego Archiwum SEP przez oddziały i jednostki organizacyjne SEP. Podziękował wszystkim osobom za pracę społeczną w tym zakresie. Po dyskusji ZG SEP przyjął uchwały w następujących sprawach:
- powołania Rady Programowej ds. Centralnego Archiwum, Centralnej Biblioteki i Agencji Fotograficznej SEP w kadencji 2022-2026,
- powołania kierownika Centralnego Archiwum SEP w kadencji 2022-2026,
- zmiany na stanowisku kierownika Centralnej Biblioteki SEP,
- powołania kierownika Agencji Fotograficznej SEP i określenia zakresu działania Agencji.
Kol. Andrzej Werkowski przedstawił informację nt. przygotowań do opracowania sprawozdania merytorycznego z działalności SEP za okres 24.09.2022 – 31.12.2023. Przyjęto harmonogram opracowania sprawozdań przez oddziały i jednostki organizacyjne.
Po omówieniu kolejnych punktów programu posiedzenia Zarząd podjął następujące uchwały:
- w sprawie uchwalenia Ramowego regulaminu komitetu Stowarzyszenia Elektryków Polskich,
- w sprawie nadania odznak honorowych SEP, medali SEP i innych wyróżnień,
- w sprawie odwołania kol. Waldemara Dunajewskiego (na jego prośbę) ze składu Rady Gospodarczej SEP,
- w sprawie odwołania kol. Franciszka Mosińskiego (na jego prośbę) ze składu Centralnej Komisji Wyróżnień Honorowych SEP.
Opracowanie:
Aleksandra Konklewska
sekretarz ZG SEP