Newsletter Tydzień w SEP

nr 390 / 5 - 11.06.2023

Newsletter Stowarzyszenia Elektryków Polskich

II Regaty o Puchar Koła nr 4 Stowarzyszenia Elektryków Polskich Oddział Gdańsk

W dniach 25-28 maja 2023 r. w Rynie odbyły się II Regaty o Puchar Koła nr 4 Stowarzyszenia Elektryków Polskich Oddział Gdańsk. W regatach oprócz członków koła SEP nr 4 wzięli również udział członkowie kół nr 7, 60 i 113. Zapraszamy do lektury krótkiego sprawozdania z wydarzenia.

Po przybyciu w czwartek 25.05 po południu do Rynu zaokrętowaliśmy się na wcześniej przydzielone jednostki Antila 27, zacumowane w przystani Bocianie Gniazdo. Następnie udaliśmy się na integracyjne ognisko z pieczeniem kiełbasek i śpiewem szant. Po wyczerpującej biesiadzie wróciliśmy na swoje jachty celem udania się na spoczynek i zregenerowania sił przed jutrzejszym pływaniem.

W piątek po śniadaniu na jachtach odbyła się odprawa sterników i o godzinie 10:00 ruszyliśmy w rejs do miejscowości Mikołajki. Do pokonania mieliśmy Jezioro Ryńskie, Jezioro Tałty, kończąc pływanie w przystani Cicha Zatoka na Jeziorze Mikołajskim. Celem rejsu było zapoznanie się z akwenem, sprzętem oraz zgranie załóg przed sobotnimi regatami. Następnie udaliśmy się na spacer i zwiedzanie przepięknej miejscowości Mikołajki, gdzie wspólnie zjedliśmy pyszną kolację w Restauracji Spiżarnia.

Nadeszła sobota – dzień regat! Po śniadaniu na jachtach odbyła się odprawa sterników, podczas której ustalono linie startu oraz linię mety. Trasa regat przebiegała od Mikołajek do Rynu. O godzinie 12:00 wystartowały cztery załogi. Regaty przebiegały w słońcu i przy mocno niestabilnym wietrze. Emocji podczas regat nie brakowało. Zwycięzca I regat z 2022 roku, sternik Krzysztof Truchanowicz z załogą, z powodu spektakularnej awarii swojej jednostki nie ukończył regat. Płynąc awaryjnie na silniku ze złamanym masztem budził ogromną sensację wśród mijających go żeglarzy. Na mecie jako pierwszy zameldował się sternik Mariusz Mazur z załogą w składzie: Franciszek Głowacki, Andrzej Nowosielski i Wojciech Okoński. Jako drugi dotarł sternik Tadeusz Klonowski z załogą w składzie: Katarzyna Adel, Janusz Cieszyński, Daniel Kleszczewski i Ewa Kwela. Na trzecim miejscu dopłynął sternik Lech Górecki z załogą w składzie: Andrzej Bistuła, Piotr Kaczmarczyk, Marcin Kulling i Albert Włodarczyk. Jacht sternika Krzysztofa Truchanowicza z załogą w składzie: Sylwia Klinkosz, Adam Klinkosz i Piotr Olesiński z powodu awarii nie został sklasyfikowany. Następnie o godz. 19:00 udaliśmy się do Tawerny na szkolenie z odnawialnych źródeł energii. Szkolenie poprowadzili: kol. Piotr Olesiński - ENERGA Wytwarzanie SA oraz kol. Mariusz Mazur – Instytut Energetyki Oddział Gdańsk. Szkolenie okazało się bardzo ciekawe, pytaniom do prelegentów nie było końca i organizatorzy zmuszeni byli płynnie przejść do oficjalnego ogłoszenia wyników regat oraz wręczania pucharów. Dodatkowo każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy upominek. Następnie przystąpiliśmy do uroczystej kolacji koleżeńskiej, podczas której toczyły się burzliwe rozmowy zarówno dotyczące wygłoszonych referatów, jak również zakończonych regat.

W niedzielę po śniadaniu opuściliśmy nasze jachty i zdaliśmy sprzęt w kapitanacie. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną zatrzymując się w Pasłęku w Smażalni Okoń na wspólny obiad i oficjalne zakończenie regat. Podczas posiłku snuliśmy plany na temat przyszłorocznych regat i najprawdopodobniej spotkamy się w 2024 roku w Iławie na jeziorze Jeziorak.

Do zobaczenia!

Tadeusz Klonowski

Newsletter

Zapisz się za darmo i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

z subskrybcji możesz zrezygnować w dowolnej chwili