Facebook

Newsletter Tydzień w SEP

nr 347 / 25 - 31.07.2022

Newsletter Stowarzyszenia Elektryków Polskich



13. ZEBRANIE RADY NADZORCZEJ PODMIOTÓW DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W KADENCJI 2018-2022

27 lipca 2022 r. odbyło się 13. zebranie RN PDG w kadencji 2018-2022 r., które poprowadził przewodniczący Rady, wiceprezes SEP Jan Musiał. W zebraniu udział wzięli również goście: prezes SEP Piotr Szymczak, przedstawiciel Głównej Komisji Rewizyjnej Maciej Bylica oraz dyr. BBJ i p.o. dyr. COSiW Marcin Ocioszyński.


Członkowie Rady zapoznali się ze sprawozdaniem finansowym COSiW za 5 miesięcy. Dyr. M. Ocioszyński poinformował, że w związku z wejściem w życie nowego rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska – COSiW opracował i zamówił w drukarni nowe druki uprawnień SEP. Podjął też rozmowy nt. opracowania i wydania nowego podręcznika dla elektryków – prace już się rozpoczęły. Podkreślił, że bardzo ważną częścią działania COSiW powinny być szkolenia i na to trzeba położyć główny nacisk jak najszybciej. Następnie Piotr Szymczak prezes SEP i przewodniczący Komisji Konkursowej poinformował członków Rady o przebiegu konkursu na stanowisko dyrektora COSiW. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z materiałami pisemnymi i po rozmowach indywidualnych z czterema kandydatami jednogłośnie dokonali wyboru kandydata. Członkowie Rady pozytywnie ocenili pracę Komisji Konkursowej i upoważnili przewodniczącego RN PDG do przedstawienia tej opinii na najbliższym posiedzeniu ZG SEP. Następnie Członkowie Rady wyrazili również pozytywną opinię nt. inicjatywy oddłużenia COSiW w wewnętrznym rozliczeniu z Biurem SEP.

W kolejnym punkcie zebrania przewodniczący Rady Jan Musiał przedstawił propozycję małej nowelizacji regulaminu Rady, dotyczącej możliwości wnioskowania przez RN PDG do ZG SEP w zakresie odwołania dyrektora PDG z uzasadnieniem, a także udzielania absolutorium oraz zawieszenia dyrektora PDG z ważnych przyczyn. Taki zapis jest w regulaminach działania obu podmiotów i powinien być również w regulaminie Rady, żeby regulaminy były jednolite. Rada zaakceptowała zmianę jednogłośnie, regulamin zostanie skierowany do opinii CKO, a następnie do zatwierdzenia przez ZG SEP.

Następnie dyr. BBJ M. Ocioszyński przedstawił wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Podmiot wykazał stratę. Jak wyjaśnił dyrektor spadek zamówień jest ściśle związany z wojną na Ukrainie – nie ma współpracy ani z Ukrainą, ani Rosją i Białorusią. Przerwane łańcuchy dostaw powodują również spadek produkcji, urządzeń i elementów do badań. Koszt energii wzrósł ponad dwukrotnie i nie ma gwarancji jakie będą opłaty w najbliższej przyszłości, zakład energetyczny nie chce podpisywać teraz umów gwarantujących stałe koszty. Rada jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek dyrektora dotyczący podwyżek wynagrodzeń. Dyr. M. Ocioszyński poinformował również, że wniosek do udziału w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Lubelskiego: Wsparcie przedsiębiorstw w zakresie energetyki dotyczący termomodernizacji budynku w Lublinie nie zakończył się sukcesem z powodu przesunięcia terminu przyjęcia sprawozdania finansowego za 2021 r. Rada przyjęła do wiadomości przekazane informacje i zaplanowała kolejne posiedzenie pod koniec sierpnia br.

 

opracowanie: Katarzyna Gut

Dział Rozwoju Naukowo-Technicznego Biura SEP






Newsletter

Zapisz się za darmo i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

z subskrybcji możesz zrezygnować w dowolnej chwili