Informacja nt. podsumowania działalności gospodarczej PDG SEP za ubiegły rok i planów na 2021 r.
W dniu 3 lutego 2021 r. odbyło się pierwsze w br. tradycyjne spotkanie, pod przewodnictwem prezesa SEP kol. Piotra Szymczaka, poświęcone działalności gospodarczej SEP. W spotkaniu wzięli udział: Jan Musiał – wiceprezes SEP i przewodniczący RN PDG SEP, Marcin Ocioszyński – dyr. BBJ SEP, Tomasz Błażejczyk – dyr. COSiW SEP oraz Małgorzata Gregorczyk - dyr. DP Biura SEP.
Głównym celem spotkania było omówienie wyników finansowych podmiotów działalności gospodarczej za 2020 r. oraz przedstawienie założeń do planów działalności gospodarczej BBJ i COSiW SEP na bieżący rok. Rezultaty prac przedstawili dyrektorzy:
M. Ocioszyński i T. Błażejczyk. Prezes SEP P. Szymczak i wiceprezes J. Musiał pogratulowali pozytywnych wyników finansowych za ubiegły rok kalendarzowy, uzyskanych pomimo ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa. Następnie dyrektorzy zaprezentowali propozycje planów działalności gospodarczo-finansowych na 2021 r.
W dalszej części spotkania omówiono stan prac nad strategią SEP na lata 2020-2030, a w szczególności program rozwoju gospodarczego SEP. Postanowiono temat ten przedyskutować na najbliższym posiedzeniu RN PDG w dniu 15 lutego br. i zobowiązać dyrektorów kierowanych przez nich jednostek do przedstawienia autorskich programów rozwoju na najbliższą dekadę.
Na zakończenie spotkania podkreślono pilną potrzebę nowelizacji regulaminów działania: RN PDG oraz COSiW, BBJ w celu zwiększenia autorytetu i samodzielności tych jednostek, przy równoczesnym zwiększeniu odpowiedzialności za osiągnięte rezultaty finansowe. Konieczna jest zatem zmiana modelu działalności biznesowej SEP, aby zapewnić efektywną koordynację działań i skrócić procesy decyzyjne w warunkach coraz większej konkurencji. Prezes poinformował, że Zarząd Główny SEP przyjął już w harmonogramie prac rozpatrzenie nowelizacji ww. regulaminów będzie w drugim kwartale br.
oprac. Małgorzata Gregorczyk
Dyrektor Działu Prezydialnego Biura SEP